تابه چدنی

تابه چدنی : برای تهیه‌ی یک استیک گوشت یا مرغ به تابه‌ی گریل ( استیک پز ) نیاز است تا بتوان واقعا و از هر جهت غذایی مانند رستوران‌های بیرون پخت. تابه‌ی گریل تابه‌ای دوطرفه است که یک سمتش شیار و سمت دیگرش سطحی صاف با برش هایی نظیر پیتزا دارد.بنابر این میتوان از این تابه ی چدنی دوکاره برای پخت پیتزا و استیک استفاده کرد. این استیک پز به مقدار کمی روغن نیاز دارد؛ در حدی که کف تابه چرب شود و همین مزیت رژیمی‌بودن، آن را به یکی از سالم ترین و پر کاربرد ترین ظروف مورد نیاز آشپز خانه تبدیل می کند.

خرید تابه چدنی

می‌توان ابتدا گوشت یا مرغ را روی سمت ساده‌ی تابه سرخ کرد و پس از گذشت نیمی از زمان پخت، تابه را برعکس کرده و در سمت دیگر که دارای برجستگی‌های عمودی است، گوشت یا مرغ را گریل کرد و خطوط تیره‌ی خوشایندی روی آن انداخت. برای داشتن یک تکه گوشت شطرنجی می‌توان بعد از هر بار افتادن خطوط، کمی آن را به طرفین چرخاند تا خطوط جدید بتوانند خطوط قدیمی را قطع کنند و به این صورت است تکه گوشت یا فیله‌ی مرغی شطرنجی خواهید داشت.

خرید تابه چدنی

این گریل فقط برای گریل‌کردن انواع گوشت نیست و می‌توان از هر دو طرف آن برای سرخ‌کردن موادغذایی و… البته با روغن کم استفاده کرد.ظروف چدن فقط از باب استقامت مورد توجه نیستند ، این ظروف خصوصیات ویژه ای دارند از جمله: عمر طولانی،  پخش بسیار عالی گرما ، نگه داشتن دما در خود بمدت طولانی بعد از برداشتن از روی حرارت،  تحمل دمای بالا ، استفاده بروری زغال ، رفع کمبود یون آهن در خون ، استفاده حداقلی(بدون نیاز) از روغن  

خرید تابه چدنی

خصوصیات ویژه ی محصول:

✅ قطر استیک پز ۲ سانتی‌متر و ابعاد آن ۳۰ * ۳۰ سانت است و می‌توان مقدار زیادی ماده‌ی غذایی را با یک‌بار استفاده روی آن گریل کرد.

✅ یکی دیگر از مزایای این تابه، قابلیت استفاده‌ی آن روی ذغال یا داخل فر است که کمتر تابه‌ای این قابلیت را دارد؛ ازاین‌رو هم برای استفاده در خانه و هم برای استفاده در پیک‌نیک مناسب است.

✅ این تابه وزنی در حدود سه کیلوگرم و ضخامتی بسیار مناسبی دارد که مانند بشقابی کاملا تخت است. و حرارت را به صورت کامل و یکنواخت منتقل می کند.

✅ وجود یک تابه‌ی گریل در هر خانه‌ ضروری است واین تابه‌ی‌ گرد می‌تواند به یکی از وسایل کاربردی‌ آشپزخانه تبدیل شود.

 ✅ از طرف صاف این ظرف می توان برای پختن پیتزا و انواع نان و … بر روی گاز ، ذغال  و حتی داخل فر استفاده نمود.

نکاتی که برای بالا بردن عمر ظروف چدن باید رعایت کنید:

ظروف چدن را به یکباره خنک نکنید(شوک حرارتی باعث صدمه به ظرف می شود)

از ضربه زدن و پرت کردن آن پرهیز کنید

در ماشین ظرفشویی نشویید

از اشیا ابزار نوک تیز و فلزی و زبر هنگام پخت یا شستشو بپرهیزید

در جای مرطوب یا خیس به مدت طولانی نگهداری نکنید

تابه چدنیتابه چدنی

قیمت این محصول ۱۳۰۰۰۰ تومان